کد خبر : 17406
تاریخ انتشار : جمعه 18 اسفند 1402 - 8:02

اولین اظهارنظر رئیس جمهوری پیشین ایران پس از عدم شرکت در انتخابات: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم

اولین اظهارنظر رئیس جمهوری پیشین ایران پس از عدم شرکت در انتخابات: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم
حمد وحیدی آرای سفید در این انتخابات را هم «۵ درصد» اعلام کرد و گفت: «اگر همه آرای مخدوش کل کشور را هم محاسبه کنیم، نهایتاً به ۸ درصد می‌رسیم.»
به گزارش کلینی نیوز، حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان  تحت عنوان “آقای خاتمی! همراهی با مردم یا همکاری با دشمن؟!”به انتقاد از حجت الاسلام سید محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران در باره عدم شرکت  در انتخابات  دواردهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نوشت: عطار نیشابوری در «‌تذکره الاولیاء‌» داستانی را نقل می‌کند که صرفنظر از میزان صحت آن، درس‌آموز و عبرت‌انگیز است. عطار می‌نویسد؛ « منصور حلاج را که به دار می‌کشیدند، جمعی از مردمان که او را نمی‌شناختند در پای چوبه دار به او سنگ می‌انداختند.
شیخ شبلی که از آشنایان بود نیز کلوخی به سوی او پرتاب کرد. منصور حلاج که در مقابل سنگ‌اندازی دیگران ساکت بود و ناله و گلایه‌ای نمی‌کرد، از کلوخی که شبلی انداخته بود آهی کشید و ناله سر داد.
عطار می‌نویسد: «‌او را گفتند؛ از این همه سنگ هیچ آه نکردی؛ از گِلی آه کردن چه معنی است؟ گفت: از آن روی که آنها نمی‌دانند و معذورند؛ از او آه می‌کشم که او می‌داند که نمی‌باید اندازد»!

بنا به گزارش وبگاه جماران نزدیگ به جناح چپ ایران، محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، درباره شرکت نکردنش در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان گفته است «آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم». او گفت: «این بار تصمیم گرفتم که اگر نمی‌توانم کاری برای مردم بکنم، همراه و همنوا با خیل ناراضیانی باشم که در عمق وجودشان بر این باورند که اگر راه نجاتی باشد، راه اصلاح امور است.»

آقای خاتمی ۸۰ ساله در جمع مشاوران خود گفت: « با توجه به آمار و اطلاعات رسمی باید گفت اکثریت ملت از وضع موجود و سامان‌و‌سازمان راهبردن جامعه نارضایتی دارند و همین امید به آینده را کمتر می‌کند.»

آقای خاتمی گفته است که «وقتی می‌گوییم مردم، مراد همان بالای پنجاه درصدی است که در دو انتخابات قبلی شرکت نکردند و چند میلیون نفری که با رأی اعتراضی و باصطلاح باطله خود، ناخشنودیشان را نشان دادند و در انتخابات آخری هم دیدیم که درصد کسانی که رأی ندادند و آراء باطله هم از انتخابات قبلی بیشتر بود.»

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی (ره) و بزرگداشت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی (ره) در حرم  بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران گفت: کینه‌ورزی‌های کودکانه زیبنده این‌ نظام نیست.

احمد وحیدی  وزیرکشور  ایران آرای سفید در این انتخابات را  «۵ درصد» اعلام کرد و گفت: «اگر همه آرای مخدوش کل کشور را هم محاسبه کنیم، نهایتاً به ۸ درصد می‌رسیم.»

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰  رای‌های باطله ۱۳ درصد اعلام شده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.