کد خبر : 135
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 - 8:26

امام‌جمعه شهر حسن‌آباد

امام جمعه حسن آباد فشافویه:سه عنصر مهم پیروزی و بقا انقلاب،اتحاد مردم، آموزه های دینی و رهبری

امام جمعه حسن آباد فشافویه:سه عنصر مهم پیروزی و بقا انقلاب،اتحاد مردم، آموزه های دینی و رهبری
امام‌جمعه شهر حسن‌آباد، پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از بزرگترین رخدادهای قرن یادکرد.

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام  میثم درگاهی امروز(۱۵بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر حسن‌آباد فشافویه  ضمن  گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) دستاورهای انقلاب اسلامی ایران را اینگونه برشمرد :

۱. تضمین ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی

 ۲. رشد چشم‌گیر در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی

 ۳. به اوج رسانیدن مشارکت مردمی در مسائل سیاسی و موضوعات اجتماعی

.۴. ارتقاء شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی

 ۵. سنگین کردن کفه‌ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور

 ۶. افزایش چشمگیر عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه

 ۷. مقاوم شدن ، پُرابّهت شدن، باشکوه و افتخارآمیز شدن در برابر قلدران، زورگویان و مستکبران جهان .

امام‌جمعه شهر حسن‌آباد ضمن معرفی سه عنصر مهم پیروزی و بقا انقلاب افزودند:عنصر اول عنصر مردم مؤمن متحد آگاه درصحنه ،عنصر دوم آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) که اسلامی سیاسی و اجتماعی است و دارای فرهنگ ظلم‌ستیزی و شهادت‌طلبی است و عنصر سوم، رهبری و مرجعیت که در مفهوم ولایت‌فقیه شکل گرفت.

امام‌جمعه شهر حسن‌آباد فشافویه در ادامه اشاره‌ای هم به رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید داشت و افزود: رحلت عالم بزرگ و فقیه ژرف‌اندیش و یار و یاور انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت عرض می‌نمایم.

وی افزود: ایشان یار امام و انقلاب بودند و علت کناره‌گیری ایشان از عرصه مستقیم سیاست همین دوروی نیروهایی که امروز به نام اصلاحات می‌شناسید بودند بروید تاریخ را مطالعه کنید که چرا این مرجع عالی‌مقام از دبیری شورای نگهبان استعفا می‌دهند، همین برخوردهای خارج از تقوا این گروه‌ها بود.

علت استعفای مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی از دبیری شورای نگهبان در سال ۱۳۶۷

انتخابات مجلس  سوم شورای اسلامی در حالی برگزار شد که حزب جمهوری اسلامی منحل شده بود و انشعاب مجمع روحانیون مبارز از جامعه روحانیت مبارز، انتخابات را به صحنه رقابت بین “چپ”ها و “راست”های جمهوری اسلامی مبدل کرده بود.

یک سال پیش از انتخابات دوره سوم  مجلس شورای اسلامی، روحانیونی چون مهدی کروبی، محمد موسوی خوئینی‌ها، محمدرضا توسلی و سیدمهدی امام جمارانی، با کسب اجازه از اما م خمینی (ره) به عنوان جناح چپ و خط امامی جامعه روحانیت، جدایی خود از آن و تاسیس “مجمع روحانیون مبارز” را اعلام کرده بودند.

شاخص ترین چهره های مجلس را خط امامی هایی اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران را چون مرحوم فخرالدین حجازی، مرحوم نجفقلی حبیبی، عبدالواحد موسوی لاری، هادی غفاری، مصطفی معین و ابراهیم اصغرزاده تشکیل می دادند.

 این موضوع را بر اساس خاطرات آیت‌الله مو من درباره آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفته‌شده است: در انتخابات مجلس سوم شوراى اسلامى گزارش‌های فراوانى مبنى بر تخلف در صندوق‌های رأی وجود داشت. شوراى نگهبان از تائید انتخابات خوددارى کرد و به بازشمارى برخى صندوق‌ها پرداخت که در موارد زیادى تخلف مجریان محرز شد. ایشان اشاره‌ای هم به بازداشت بازرسین شورای نگهبان توسط مجریان وزارت کشور کرد.

 دولت وقت (آقاى موسوى) با مراجعه به رهبر انقلاب خواستار مداخله ایشان در انتخابات و استفاده از حکم ولایى جهت تائید انتخابات شد.

با توجه به شرایط حساس کشور درنهایت امام راحل (ره) با صدور حکمى خواستار پایان یافتن بازشمارى آرا شده و پرونده رسیدگى قانون شوراى نگهبان به تخلفات انتخاباتى مختومه شد.

به دنبال حکم حضرت امام (ره) بر تایید انتخابات تهران، آیت‌الله صافى گلپایگانى دبیر وقت شوراى نگهبان از مراجع تقلید هستند، از مقام خود استعفا داده و به قم مراجعت نمودند.

سومین مجلس شورای اسلامی ایران که اکثریت آن را چپ‌های خط امامی تشکیل داده بودند، بعد از خروج هاشمی رفسنجانی (به دلیل انتخاب وی به‌عنوان رئیس‌جمهور)، ریاست را به مهدی کروبی داد و اسدالله بیات و حسین هاشمیان را نواب رئیس کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.