کد خبر : 5252
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 - 20:16

اعتراض‌ها به نوپور شارما؛ ویدئوی خشونت پلیس علیه مسلمانان، هند را شوکه کرد

اعتراض‌ها به نوپور شارما؛ ویدئوی خشونت پلیس علیه مسلمانان، هند را شوکه کرد
انتشار ویدئویی از پلیس هند که در حال ضرب و شتم گروهی از مسلمانان بازداشت شده هستند، این کشور را به شوک فرو برده و تاکنون میلیون‌ها نفر آن را مشاهده کرده‌اند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از بی بی سی،  این ویدیو پس آن به طور گسترده پخش شد که توسط یکی از اعضای منتخب حزب حاکم حزب بهاراتیا جاناتا به اشتراک گذاشته شد و او اقدامات وحشیانه پلیس را به عنوان “هدیه” به این مردان ستود.

تاکنون هیچ اقدامی علیه مامورانی که اقدام به ضرب و شتم کرده بودند، انجام نشده است. خانواده‌های کسانی که مورد حمله قرار گرفته می‌گویند که عزیزانشان بی‌گناه هستند و باید آزاد شوند.

یکی از اعضای خانواده‌ها می‌گوید: «این برادر من سیف است، خیلی او را کتک می‌زنند که اینگونه فریاد می‌کشد.»

زیبا در حالی که تلفن همراه خود را برای تماشای این ویدیوی دلخراش از خواهر و برادر کوچکترش می‌گیرد، اشک می‌ریزد و دستانش می‌لرزند.

این فیلم ناراحت کننده نشان می‌دهد که دو مامور پلیس، گروهی از مردان مسلمان در بازداشت را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

افسران پلیس را می‌توان دید که مردان را با میله‌هایی که مانند چوب بیسبال کتک می‌زنند و هنگام فرود هر ضربه، صدای ضربت با فریادها بلندتر می‌شود.

آن مردان در حالی که از ترس خم شده و به گوشه دیوار رفته‌اند فریاد می‌زنند: «این درد می‌آورد، درد دارد، نزن»

اعتراض‌ها به نوپور شارما؛ ویدئوی خشونت پلیس علیه مسلمانان، هند را شوکه کرد

در حالی که ضرب و شتم ادامه دارد، یکی از مردها با تی‌شرت سبز رنگ دستانش را مانند دعا خواندن جمع می‌کند.

سیف را هم می‌توان دید که با لباس سفید دست‌هایش را در هوا بالا می‌برد، گویی می‌خواهد تسلیم شود.

سیف، ۲۴ ساله یکی از ده‌ها مرد مسلمانی بود که هفته گذشته توسط پلیس دستگیر و بازداشت شد.

در جمعه هفته گذشته و در اعتراض به اظهارات نوپور شارما، سخنگوی حزب ملی‌گرای هندو بهاراتیا جاناتا، هزاران نفر تظاهرات کردند به تظاهرات سراسری در این خصوص پیوستند.

اعتراض‌ها به سخنان خانم شارما به دلیل اظهارات تحریک‌آمیز وی درباره حضرت محمد صورت گرفت.

حزب بهاراتیا جاناتا پس از اعتراض کشورهای مسلمان، او را تعلیق کرد و گفتند که با توهین به هر دینی مخالف است.

تظاهرات علیه اظهارات نوپور شارما عمدتا مسالمت‌آمیز بود، اما کم کم و با افزایش تنش‌ها، برخی از فروشگاه‌های متعلق به اکثریت هندوهای هند مورد حمله قرار گرفت و دو تاجر زخمی شد.

ماموران برای متفرق کردن جمعیت از باتوم استفاده کردند.

براساس اسناد پلیس، سیف و ۳۰ نفر دیگر به دست داشتن در شورش، تحریک خشونت، ایجاد صدمه متهم شده‌اند.

اما خانواده سیف که با فروش مقوا زندگی متوسطی دارند، می‌گویند او حتی در اعتراضات شرکت نکرده و بی‌گناه است.

زیبا خواهر سیف که ملاقات برادرش رفته بود می‌گوید، روی بدن برادرش کبودی دیده است و «او از این همه ضرب و شتم کبود شده بود، حتی نمی توانست بنشیند.»

این ویدئو که به وضوح خشونت پلیس را نشان می دهد، پس از به اشتراک گذاشتن آن توسط شالابه تریپاتی که یکی از مقامات منتخب حزب بهاراتیا جاناتا بوده و گفته بود که این ضرب و شتم «نوعی هدیه در عوض عملکرد شورشیان است»، به شدت در فضای مجازی پخش شد.

آقای تریپاتی مشاور سابق رسانه‌ای یوگی آدیتیانات، یکی از قدرتمندترین سیاستمداران هند و وزیر ارشد ایالت اوتار پرادش است که این حادثه در آنجا اتفاق افتاد.

تا این لحظه هیچ یک از مقامات حزب و یا مقامات در دولت بهاراتیا جاناتا این ویدیو را محکوم نکرده‌اند.

  • بیشتر بخوانید:
  • چرا یک ایالت هند خانه‌های مسلمانان را خراب می‌کند؟

    تخریب خانه‌های معترضان مسلمان در هند

    آمریکا: مقامات هندوستان از تعرض علیه اقلیت‌ها حمایت می‌کنند؛ دهلی نو: مردود است

    تعلیق و اخراج دو عضو حزب حاکم هند به خاطر توهین به اسلام

    گروه‌های حقوق بشر می‌گویند که از زمان به قدرت رسیدن حزب بهاراتیا جاناتا (بی جی پی) در سال ۲۰۱۴ با افزایش سخنان نفرت انگیز و حملات علیه اقلیت مسلمان این کشور روبرو هستند.

    بی‌بی‌سی شهادت ده‌ها خانواده مسلمان را جمع آوری کرده که می‌گویند بستگانشان پس از بازداشت روز جمعه در بازداشتگاه پلیس در پاسگاه پلیس کوثوالی در ساهارانپور مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

    خانواده دستگیر شدگان، بستگانشان را در ویدیو منتشر شده از خشونت پلیس شناسایی کرده‌اند.

    در فیلم‌های دیگر دیده می‌شود که مردان قبل از انتقال به مکان دیگری به داخل یک ون هدایت می‌شوند و در این تصاویر تابلوی ایستگاه پلیس کوثوالی به وضوح قابل شناسایی است.

    با این وجود، اوایل هفته پلیس محلی وقوع این حادثه را رد کرد.

    سایر بستگان مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند، می‌گویند که عزیزانشان در حالی که برای کسب اطلاعات بیشتر به پاسگاه پلیس مراجعه کرده‌اند، بازداشت شده‌اند.

    مقامات می گویند که ۸۴ نفر را که متهم به خشونت در تظاهرات روز جمعه هستند، دستگیر کرده‌اند.

    ناظر کومار، یک افسر ارشد پلیس به بی‌بی‌سی گفت که فقط مجرمان دستگیر شده‌اند. او گفت: «وقتی فردی را دستگیر می‌کنیم، ابتدا فیلم او را از شرکت در یک تظاهرات خشونت‌آمیز می‌بینیم و سپس دستگیر می‌کنیم.»

    اظهارات آقای کومار با روایت‌هایی که از خانواده برخی از دستگیرشدگان شنیده‌ایم در تضاد است.

    براساس گزارش‌ها بولدوزرها اقدام به تخریب بخش‌هایی از خانه‌های دو مرد مسلمان کرده‌اند که مقامات آنها را به تحریک خشونت متهم می‌کنند.

    میلیون‌ها هندی در خانه‌های موقتی که هیچگونه نقشه‌ مناسبی ندارند، زندگی می‌کنند، اما حزب بهاراتیا جاناتا (بی جی پی) از این مسئله بعنوان وسیله‌ای برای مجازات استفاده می‌کند و آن را تبدیل به تاکتیک رایج‌ خود کرده است.

    دستور تخریب املاک غیرقانونی ساخته شده متعلق به متهمان اعتراضات اخیر در بالاترین سطح تایید شده است.

    یوگی آدیتیانات، وزیر ارشد ایالت اوتار پرادش در توییتی اعلام کرد که «عملیات بولدوزر علیه قانون شکنان» ادامه خواهد یافت.

    مشاور رسانه‌ای او، مریتیونجی کومار در اشاره ضمنی به مسلمانانی که در روزهای جمعه عبادت می‌کنند، عکسی از یک بولدوزر را با عنوان «بعد از جمعه، شنبه است» در توییتر منتشر کرد.

    مقامات منطقه‌ای به بی‌بی‌سی گفتند که به خانواده‌های دستگیرشدگان اطلاع داده شده که خانه‌هایشان به‌طور غیرقانونی و بدون مجوزهای مناسب ساخته شده است.

    راجش کومار، یکی از مقامات ارشد پلیس در توجیه اقدامات خود به بی‌بی‌سی گفت: «وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم که خانواده یکی از دستگیرشدگان در یک خانه غیرمجاز زندگی می‌کنند.»

    گروهی از کارشناسان ارشد حقوقی هند، از جمله قضات سابق و وکلای برجسته در مورد آخرین موارد ضرب و شتم پلیس و استفاده ناروا از بولدوزر به دادگاه عالی این کشور مراجعه کرده‌اند.

    آنها در نامه‌شان می‌گویند که آقای آدیتینات، وزیر ارشد ایالت اوتار پرادش موجب جرأت بخشیدن به پلیس برای «شکنجه وحشیانه و غیرقانونی معترضان» شده و این اقدامات «وجدان ملت را متزلزل می کند».

    گروه حقوق بشر عفو بین‌الملل نیز دولت هند را به سرکوب هر نوع مخالفت متهم کرده و گفته است: «دولت هند به طور گزینشی و بدخواهانه مسلمانانی را که جرأت می‌کنند سخن بگویند و به‌طور مسالمت‌آمیز مخالفت خود را علیه تبعیض بیان می‌دارند را سرکوب می‌کند».

    آکار پاتل، رئیس عفو بین‌الملل هند در بیانیه‌ای نوشت: «سرکوب معترضان با استفاده بیش از حد از زور، بازداشت خودسرانه و تخریب تنبیهی خانه‌ها توسط مقامات هندی، نقض کامل تعهدات هند تحت قوانین و استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر است.»

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.