کد خبر : 15324
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 9:09

مرتضی شعبانی نژاد

ابهام درباره افزایش ساعت کار درمانگاه شهدای فشافویه

ابهام درباره افزایش ساعت کار درمانگاه شهدای فشافویه
اظهارات مبهم و غیر شفاف معاون سازمان تأمین اجتماعی درباره افزایش ساعت درمانگاه شهدای فشافویه

یه گزارش  کلینی نیوز،احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در جلسه رسیدگی به مشکلات حوزه درمان و آب شرب بخش فشافویه گفت:تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر خود را مکلف به ارائه خدمات درمانی و صیانت از حقوق بیمه شدگان می داند.

اسفندیاری دراظهاراتی مبهم و غیر شفاف اظهار داشتت که بخش فشافویه نیازمند توجه بیشتر در حوزه درمان است و در این راستا با تامین نیروی انسانی لازم، سازمان تامین اجتماعی برای افزایش ساعت خدمات رسانی در درمانگاه شهدای فشافویه آمادگی دارد.

معاون سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه تصریح کرد:پزشکان و کادر درمان جزو قشر موثر و پر تلاش کشور هستند و نباید با عدم حمایت، مورد تخریب برخی معاندان و دشمنان نظام قرار گیرند زیرا خدمات رسانی در حوزه درمان کشور را تحت الشعاع قرار می دهد.

سال گذشته ۱۰ هزار پزشک و پرستار از کشور خارج شدند

موج مهاجرت هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند. در تازه‌ترین تحولات جامعه پزشکی، تمایل متخصصان برای مهاجرت از پزشکان عمومی پیشی گرفته است.

این در حالی است که میزان خروجی پزشکان بعد از دوره کرونا و محدودیت‌های سفر، دو برابر شده است. این عدد بین ۶ تا ۱۰ هزار پزشک متغیر است. این عدم قطعیت به‌دلیل عدم انتشار آمار از سوی نهادهای رسمی است.

اما حالا متخصصان گوی رفتن را ربوده‌اند و تعداد خروجی‌های‌شان بیشتر شده، همچنین میانگین سنی متقاضیان نیز افزایش داشته است.

در همین حال، کرسی‌های تخصص که پیش‌تر برای آن سر و دست می‌شکستند، سال گذشته خالی ماندند. یعنی پرورش برای ۵ تا ۱۰ سال آینده به‌اجبار متوقف شده و خروجی متخصص نخواهیم داشت.

سال گذشته رئیس سازمان نظام پزشکی کشور اعلام کرد که ظرف ۵ سال آینده متخصص قلب و اطفال در کشور نخواهیم داشت،

اما تعدادی از پزشکان به «دنیای اقتصاد» گفته‌اند که در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک وضعیت از نظر تعداد و پراکندگی متخصصان از هم‌اکنون بد و نگران‌کننده است.

براساس گزارش خبرگزاری فارس، طبق آمار‌های سازمان نظام پزشکی کشور، بیش از ۱۴۰ هزار پزشک اعم از عمومی، متخصص و فوق تخصص در کشور تحصیل کردند که با توجه به جمعیت بیش از ۸۵ میلیونی ایران، معادل سرانه پزشک به ازای هر هزار نفر ۴.۱ نفر خواهد شد.

بر اساس آمار‌های جهانی، متو سط سرانه پزشک در هر کشور باید ۳.۵ پزشک به ازای هزار نفر جمعیت با شد، ولی عوامل مرتبط با دافعه و جاذبه موجب شده است تا پزشکان برای کار در کشـور انگیزه لازم را نداشـته باشـند و در کشـور‌های دیگر مانند کانادا، آمریکا و کشـور‌های اروپایی خدمات ارائه دهند و حتّی در شرایط امروزی، به تازگی کشور‌های اطراف مانند ترکیه نیز در حال جذب پز شکان ایرانی هستند مهاجرت کنند.

گفتنی است، امسال شهروندان بخش فشافویه، در کارزار اینترنتی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار شبانه‌روزی شدن دزمانگاه تأمین اجتماعی شهدای فشافویه و افزایش خدمات درمانی و  مرکز اورژانس این بخش شده بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.