کد خبر : 2226
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1396 - 6:37

امام جمعه شهرحسن آباد فشافویه

نسل جوان با ترورهای دهه ۶۰، کمترین آشنایی را دارد

نسل جوان با ترورهای دهه ۶۰، کمترین آشنایی را دارد
آنها(شهیدان رجایی وباهنر) قدرت و حکومت را وسیله‌ای برای «سورچرانی» خود و اصحاب خود نمی‌دانستند.

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام‌عبدالعلی استیری نماینده ولی‌فقیه در فشافویه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر حسن‌آباد با اشاره به اینکه این روزها مصادف با هفته دولت است و از دوم تا هشتم شهریورماه هفته دولت نامیده می‌شود، اظهار داشت: روز هشتم شهریور که روز مبارزه با تروریسم” نام دارد، مصادف است با عملیات کم‌سابقه تروریستی نسبت به مقامات ارشد کشورمان در سال ۱۳۶۰ که به شهادت دو یار دیرین انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمدعلی رجایی، رئیس‌جمهور و محمدجواد باهنر، نخست‌وزیر کشورمان و تنی چند از همراهان آن‌ها انجامید.

امام‌جمعه حسن‌آباد در ادامه افزود:رجایی و باهنر سینه خود را در برابر گلوله‌ها و بمب‌های منافقین و دشمنان اسلام آماده کرده بودند تا ملت ما طعم یک «حکمرانی خوب» با معیارهای الهی را تجربه کنند. آن‌ها قدرت و حکومت را وسیله‌ای برای «سورچرانی» خود و اصحاب خود نمی‌دانستند. خوشبختانه توانستند با شهادت مظلومانه خود ارزش‌های الهی را در کشور، فرهنگ کنند. از دولتمردان عزیز می‌خواهیم در بسط این فرهنگ الهی و مردمی در جامعه کنونی ما تلاش کنند.حتماً تلاش آنان در نزد پروردگار مأجور خواهد بود.

  شهردار حسن آباد خواستارتبدیل بخش فشافویه به شهرستان شد

حجت‌الاسلام‌ استیری دهه ۶۰ را دهه آزمون‌های بزرگ و خشن‌ترین تروریست ضد ملت ایران دانست و بیان داشت: ۱۷۰۰۰ شهید ترور را آمارمی دهند که اتفاق افتاده است. دهه ۶۰ دهه جنگ تحمیلی است که ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ایران شد. دهه ۶۰، دهه تجزیه‌طلبی است. دهه ۶۰ دهه حوادث بزرگی است که در کشور اتفاق افتاد و ملت ما آن‌چنان محکم ایستادند که بر همه این‌ها پیروز شدند.

خطیب نماز جمعه ضمن ابراز گلایه از عدم انعکاس جنایات منافقین در دهه ۶۰ اظهار داشت: ارسال‌های اخیر از طریق رسانه‌ها و فیلم‌های سینمایی با گوشه‌ای از جنایت‌های هولناک و ددمنشانه منافقین در این دهه آشنا شده‌اند؛ اما این موارد منعکس‌شده تنها گوشه بسیار کوچکی از جنایت‌های منافقین کوردل است؛ برخی از اقدامات منافقین در مهروموم‌های دهه ۶۰ به‌قدری هولناک و قسیانه است که به قلم آوردن و به تصویر کشیدن آنها بسیار دشوار است. آن زمان منافقین با چاقو پوست از سر پاسدار می‌کندند و به‌صورت کامل امنیت را از جامعه سلب کرده بودند.

خحجت‌الاسلام‌ استیری در ادامه افزود: پژوهش‌های میدانی نشان می‌دهد که امروز متأسفانه بخشی از نسل‌های جدید به دلیل گذشت زمان و همان مسئله عدم پرداخت کافی به موضوع ترورهای دهه ۶۰، کمترین آشنایی را هم با این موضوع ندارند و همین مسئله زمینه سوءاستفاده ضدانقلاب و خود منافقین را فراهم آورده است.

  پرداخت وام کارگشا و وام اشتغال تا سقف 30میلیون تومان به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد

وی با یادآوری غائله‌های «۱۴ اسفند» دانشگاه تهران، «کردستان»، «آذربایجان شرقی» و «خلق عرب»، بیان داشت: غائله‌هایی در دهه ۶۰ هریک به‌تنهایی می‌توانستند یک نظام را از پای دربیاورند، این مسئله اگر امروز در آثار مختلف فرهنگی گفته نشود، ممکن است تصویری وارونه برای نسل جوان از وقایع دهه ۶۰ ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در فشافویه افزود: عده‌ای درصددند جلادان و خون‌آشامان سال ۶۷ و کسانی که روی داعش را در وحشی‌گری سفید کردند را مظلوم جلوه می‌دهد و کسانی که می‌خواستند جلادان را تنبیه و امنیت را برقرار کنند قاتل معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ استیری با معرفی کتاب «جلاد دهه ۶۰ » خواستار مطالعه قشر جوان از این کتاب شد و بیان داشت: این کتاب شامل دست‌نوشته‌های عوامل منافقین است، مطالعه این اسناد و دست‌نوشته‌ها که از مراحل تشکیل خانه تیمی، آموزش‌های نظامی، شیوه‌های انجام عملیات تروریستی علیه مردم، خرابکاری، گزارش‌نویسی و… منافقین را در خود دارد، نشان می‌دهد که در دهه ۶۰، انقلاب نوپا با پدیده‌ای بسیار وحشی‌تر و بی‌رحم‌تر از داعش روبه‌رو بوده است.

  ۴۰ درصد دانش آموزان بخش فشافویه اتباع بیگانه هستند

وی افزود: فصل هجدهم این کتاب به مسئله ترورهای کور منافقین می‌پردازد و در اسناد و دست‌نوشته‌های عوامل نفاق می‌بینیم که عملیات کور که فقط و فقط هدفش ایجاد رعب و وحشت و هدف قرار دادن مردم عادی کوچه و بازار اعم از زن و کودک بوده، برای این سازمان ارزش عملیاتی داشته است! بخش آخر کتاب هم به اعترافات برخی اعضای سازمان در همان دهه ۶۰ می‌پردازد که در دادستانی انقلاب اسلامی در سال ۶۲ در حضور جمعی از مردم با دوربین صداوسیما ثبت و ضبط‌شده است، در این اعترافات داستان‌های تکان‌دهنده‌ای هم وجود دارد که یک نمونه آن شلیک تیر خلاص به نوجوانی ۱۸ ساله و زخمی در آغوش مادرش است.

امام‌جمعه شهر حسن‌آباد در ادامه افزود: نهم شهریورماه روز عرفه و شهادت مظلومانه مسلم ابن عقیل است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.