کد خبر : 2340
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 - 7:02

تجمع جمعی از کسبه معترض شهرحسن آباد به راه اندازی بازارچه هفتگی این شهر در بخشداری فشافویه

تجمع جمعی از کسبه معترض شهرحسن آباد به راه اندازی بازارچه هفتگی این شهر در بخشداری فشافویه
 تجمع  جمعی از کسبه معترض شهرحسن آباد به راه اندازی بازارچه هفتگی این شهر در بخشداری فشافویه، کمیل قهرمانی: افتتاح بازارچه هفتگی به‌منظور تأمین مایحتاج شهروندان در یک مکان خاص باقیمت مناسب است.

به گزارش کلینی نیوز،برپایی بازارچه هفتگی از سوی شهرداری دریک روز هفته در یک مکان مشخص یا محله معین برپا می‌گردد می‌تواند ضمن فراهم نمودن مکانی مناسب برای عرضه انواع مایحتاج عمومی اقشارمتوسط و پایین جامعه شهری، در موضوع خوداشتغالی آسان افراد به‌ویژه جوانان نیز نقش برجسته‌ای داشته باشند.

این قبیل بازارچه‌ها به لحاظ برخورداری از استقبال بسیار بالای مردم و آثار مستقیمی که در کاهش تورم و افزایش قدرت خرید اکثر شهروندان دارند ،نیازمند توجه جدی مسئولان شهری و شهرداری است.

اعتراض جمعی از کسبه شهر حسن‌آباد در روز دوشنبه مورخ ۹۵/۱/۳۰ نسبت به تشکیل بازار”یکشنبه‌بازار” شهر حسن‌آباد گویای این واقعیت است که معترضان در بازار رقابت جامانده‌اند، وادار به رفتار نامتعارف یعنی اعتراض به فروشندگان بازارچه و متهم نمودن آنان به عرضه نمودن اجناس بی‌کیفیت نموده‌اند.

چنانچه اجناس عرضه‌شده در”یکشنبه‌بازار” بی‌کیفیت باشد مردم آن جنس را خریداری نمی‌کنند.گرچه قیمت‌های عرضه‌شده به اعتراف شهروندان بسیار پایین‌تر از فروشگاه‌های عرضه‌کننده آن در سطح شهر هست.

  صحت انتخابات شورای اسلامی شهر حسن آباد تایید شد

آقای صابری بخشدارفشافویه ضمن همدردی با معترضان بیان داشت :بنده موافقم که شما کسبه شهر بازار روز را اداره کنید؛ اما باید همت و همکاری باشد در غیر این صورت طبیعی است که دیگران از شهرهای مجاور این کار را انجام دهند.

وی در ادامه افزود : قطعاً با حضور کسبه غیرقانونی افغانی برخورد خواهد شد، حتم ابا شورای شهر جلسه‌ای داشته باشید و مشکلات را کامل و جامع و اصولی مطرح و حرف دوطرفه بیان شود.تا ان شالله به نتیجه‌ی مطلوبی خواهید رسید و بنده هم پیگیر خواهم بود.

گفتنی است ، استقبال گسترده مردم و بالأخص قشر محروم از بازارچه‌ای که بساط آن در روز یکشنبه هر هفته در شهر حسن‌آباد پهن بود و مزایایی که این بازار می‌تواند برای مردم (از بُعد اقتصادی) داشته باشد، بر کسی پوشیده نیست، پایین‌تر بودن قیمت اجناس نسبت به مغازه‌ها و فروشگاه‌ها دلیل عمده آن‌ها بود.

  بحران اوکراین ریشه در تحرکات آمریکا و ناتو دارد-البته که راه‌حل جنگ نیست

ابراز همدردی شورای شهر حسن‌آباد با کسبه معترض، پس از تعطیلی چندروزه “یکشنبه‌بازار”که به‌صورت هفتگی در خیابان منتهی به مصلا شهر پهن می‌شد، به “جمعه‌بازار” تبدیل‌شده است و بساط آن مجدداً در بیابان‌های در نزدیکی روستای ریوان و خارج ازبهر حسن‌آباد گسترانده شد.

جای دارد مسئولین شهری بجای همدردی با کسبه‌ی معترض نسبت به تعطیلی”یکشنبه‌بازار”، نسبت به قیمت‌گذاری منصفانه اجناس و مشتری مداری تذکراتی به آنان می‌دادند.

آقای کمیل قهرمانی عضو شورای شهر حسن‌آباد دیدگاهی کاملاً متفاوت به اعتراض کسبه معترض دارد، او بیان داشته است ، افتتاح بازارچه هفتگی به‌منظور تأمین مایحتاج شهروندان در یک مکان خاص باقیمت مناسب است.

این عضو شورای شهر درباره اعتراض کسبه شهر حسن‌آباد می‌گوید:شورا شهر حسن‌آباد به دنبال راهکاری است که نیازهای دوطرفه یعنی هم کسبه شهر وهم غرفه داران را پی گیری وبرطزف شود

وی در ادامه افزود: در بازارچه ۷۰۰غرفه پیش‌بینی‌شده است ، در تلاش هستیم آن را به۴۰۰غرفه تعدیل نماییم،با این تعدیل غرفه ها سعی شده تا از آسیب رسیدن به کسبه شهر جلوگیری شود.

  انتقاد نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه از نبود امکانات حمل‌ونقل عمومی در این بخش

عدم نظارت قانونی بر قیمت‌گذاری اجناس

تقویت ابعاد نظارتی برای اصناف ازجمله شاخص‌ترین راهبردها در تنظیم مناسب بازار در ابعاد مختلف عرضه و تقاضا و نیز رعایت حقوق مصرف‌کننده است.متأسفانه فقدان نظارت مطلوب بر عملکرد اصناف و فروشندگان در سطح شهر حسن‌آباد خودنمایی می‌کند به‌نحوی‌که به‌عین می‌توان هنجارشکنی جماعتی از طمع ورزان را در مولّفه مای مرتبط با معیشت مردم را مشاهده نمود.

طمع ورزان در قیمت‌گذاری اجناس به بالاترین قیمت از همگان کوی سبقت ربوده‌اند.جای دارد شورای اسلامی شهر حسن‌آباد که منتخب مردم است،نسبت بازرسی از فروشگاه ها،نظارتی براجناسی که با معیشت مردم سروکار دارد، داشته باشدش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.