کد خبر : 2051
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 دی 1395 - 20:05

بخشدار فشافویه:

بخشدارفشافویه:اظهارنظر مسئولین رباط‌کریم در خصوص فرودگاه امام یک جوک خنده‌دار است

بخشدارفشافویه:اظهارنظر مسئولین رباط‌کریم در خصوص فرودگاه امام یک جوک خنده‌دار است
اظهار نظر اين مقام مسئول بيشتر شبيه يك جوك خنده‌دار است تا خبر واقعي؛ چراكه فرودگاه امام(ره) در تقسيمات سياسي در بخش فشافويه شهرستان ري قرار دارد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرنگار روزنامه سایه، بخشدار فشافویه در واکنش به اظهارات یکی از مسئولان اجرایی شهرستان رباط‌کریم مبنی بر اینکه فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) گفت: اظهار نظر این مقام مسئول بیشتر شبیه یک جوک خنده‌دار است تا خبر واقعی؛ چراکه فرودگاه امام(ره) در تقسیمات سیاسی در بخش فشافویه شهرستان ری قرار دارد. مهندس محمد صالح ضیایی در نشست با خبرنگاران و فعالان بسیج رسانه شهرستان ری افزود: این مقام مسئول نباید به اعتبار یک نماینده چنین اظهار نظری می‌کرد و این موضوع را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری می‌کنیم؛ چرا که این موارد را نباید بدون اسناد و مدارک و بدون پشتوانه بیان کرد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های شهرستان در ورود به این مسئله مهم تصریح کرد: به طور حتم معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این خصوص موضع‌گیری خواهد کرد و حساسیت موضوع را به اطلاع نمایندگان تهران نیز خواهیم رساند.

ضیایی با اشاره به جدا شدن چرمشهر و وهن‌آباد و الحاق آن به ورامین و رباط‌کریم یادآور شد: زمانی اسلامشهر به‌عنوان یکی از بخش‌های شهرستان ری قلمداد می‌شد و فرون‌آباد را نیز پاکدشت گرفت؛ اما اکنون موضوع فرودگاه امام(ره) به‌عنوان یک ظرفیت مهم اقتصادی در شهرستان ری از مطالبات بخش فشافویه است و هر کجا می‌روم از من سئوال می‌کنند که فرودگاه امام(ره) قرار است از فشافویه جدا شود؟ و از رسانه‌های شهرستان و به‌ویژه خبرنگاران بسیج رسانه انتظار می‌رود به این موضوع مهم بیشتر بپردازند.

  مجمع مشورتی جوانان بخش فشافویه تشکیل جلسه داد

وی خاطرنشان کرد: آن زمانی که هیچ اثری از فرودگاه در این منطقه نبود و همه مشکلات برای بخش فشافویه بود، چنین صحبت‌هایی مطرح نمی‌شد؛ اما اکنون که فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) با همه ظرفیت‌ها به ثمر نشسته، قصد دارند این مزیت را از ما بگیرند.

بخشدار فشاویه در بخش دیگری از سخنان خود این منطقه را مظلوم توصیف کرد و گفت: فشافویه با ۱۷۵۰ کیلومترمربع بزرگ‌ترین بخش استان تهران و سومین بخش پهناور کشور است. بزرگی فشافویه نشانه اهمیت و حساسیت بخش با نگاه اقتصادی و امنیتی است تا مسائل سیاسی و اجتماعی. وجود فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)، شهرک صنعتی شمس‌آباد به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه با ظرفیت ۲۸۰۰ واحد صنعتی و با ۱۷۰۰ واحد فعال و مجموعه دام‌گستر با ۵۰۰ واحد دامداری به‌عنوان اصلی‌ترین منبع تامین‌کننده شیر تهران از مهم‌ترین ظرفیت‌های بخش فشافویه است.

وی با اشاره به ۲۷هزار اراضی مستعد کشاورزی در فشافویه گفت: در حال حاضر ۱۱هزار هکتار زیر کشت کشاورزی است و بقیه به خاطر همان مظلومیت بخش به دلیل نداشتن منابع آب کافی، از زیر کشت خارج شده‌است.

ضیایی همچنین وجود سه زندان در این بخش را به نوعی تهدید دانست و گفت: نگاه امنیتی به حسن‌آباد فشافویه به دلیل وجود زندان‌هاست.

وی فاصله شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه از چرمشهر تا رباط‌کریم را ۶۷ کیلومتر ذکر کرد و گفت: این بخش مسیر مواصلاتی ۱۷ استان است و ضمن آنکه ۳۸ روستا در بخش وجود دارد که تنها هفت روستا دارای شورا و دهیاری است و بقیه خالی از سکنه است. افتتاح مترو تهران به فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) ظرفیت اقتصادی این بخش را افزایش می‌دهد.

  لزوم برنامه ریزی مدون برای بخش مهاجر پذیر فشافویه

بخشدار فشافویه در خصوص طرح‌های مختلفی که در بخش فشافویه در حال اجراست، گفت: عملیات اجرایی آزمون جاده‌ای خودرو کشور در زمینی به مساحت ۸۵۰ هکتار آغاز شده و پس از بهره‌برداری خودروهای داخل و خارج از کشور در این مکان تست خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اتوبان گرمسار- اتوبان خلیج فارس (تهران-قم)- شهریار پس از بهره‌برداری کمربندی چهارم تهران محسوب می‌شود، گفت: اتوبان آزادگان، جاده کمربندی سه‌راه سیمان- واوان و جاده چرمشهر- حسن‌آباد سه کمربندی دیگر تهران هستند. عملیات اجرایی اتوبان گرمسار به شهریار از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا و وزارت راه و شهرسازی آغاز شده که پس از بهره‌برداری ظرفیت‌های اقتصادی بخش فشافویه را نیز افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اختصاص ۶۰میلیارد ریال اعتبارات آلودگی برای ۳۹ طرح عمرانی از سوی فرمانداری شهرستان ری یادآور شد: طرح‌های ضربتی و ضروری در سه فصل آب، بهداشت و راه و عمران روستایی تقسیم‌بندی شد که با تخصیص کامل اعتبارات و اجرای طرح‌ها، می‌تواند گام‌های بزرگی برای فشافویه باشد. بخشدار فشافویه با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰هزار کارگر از نقاط مختلف تهران، رباط‌کریم، اسلامشهر، ری و تهران در شهرک صنعتی شمس‌آباد گفت: بیش از ۵۵هزار پرونده کارگری در این بخش وجود دارد که به همین نسبت درآمدهای مالیاتی چشمگیری دارد به طوری که اداره مالیاتی و اداره کار مستقل در حسن‌آباد فعالیت دارد.

  فرماندار شهرستان ری:حسن‌آباد فشافویه قطب اقتصادی پویا و پیشرو

وی در ادامه خواستار هزینه شدن درآمدهای بخش فشافویه برای ساخت بیمارستان و درمانگاه شد و گفت: فشافویه با بیش از ۸۰هزار نفر جمعیت هنوز فاقد بیمارستان و درمانگاه مجهز است. در طول یک ماه به طور متوسط ۳۷ زایمان در این بخش انجام می‌شود که با توجه به اینکه بیمارستان استاندارد نداشتیم از طرف فرمانداری شهرستان ری مبلغ ۱۰۰میلیون تومان برای خرید دو تخت بیمارستانی اختصاص داده شد.

ضیایی همچنین گفت: ۱۸هزار مترمربع زمین از طریق شورای اسلامی شهر و شهرداری حسن‌آباد در اختیار اداره کار، رفاه و امور اجتماعی فشافویه برای ساخت مجموعه فرهنگی و ورزشی قرار گرفته‌است که اداره کار اعلام کرده برای ساخت این مجموعه دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه اداره کار بودجه دو میلیارد تومانی برای ساخت چنین مجموعه‌ای را ندارد، افزود: قانون این اجازه را داده که درآمدهای مالیاتی را می‌توان در بخش‌های آموزشی و رفاهی هزینه کرد. بنابراین برای اجرای این طرح با هماهنگی امور مالیاتی قرار است مبلغ مورد نیاز از بخشی از درآمدهای مالیاتی بخش فشافویه، برای ساخت مجموعه فرهنگی و ورزشی هزینه شود.

بخشدار فشافویه از دکتر جمالی‌پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری از عنایت و توجه به مردم خوب بخش فشافویه تشکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.