کد خبر : 2113
تاریخ انتشار : شنبه 17 آذر 1397 - 7:02

امام‌جمعه شهرحسن‌آباد: آمریکایی‌ها به اسم حقوق بشر، به دنبال حفظ منافع خودشان هستند

امام‌جمعه شهرحسن‌آباد: آمریکایی‌ها به اسم حقوق بشر، به دنبال حفظ منافع خودشان هستند
اروپایی‌ها در قضیه برجام بدهی زیادی به ایران دارند. ۷ ماه از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و قرار بود اروپایی‌ها به‌سرعت و ظرف چند هفته عواید ایران در ادامه تعهدات برجامی را تضمین کنند.

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالعلی استیری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر حسن‌آباد با اشاره به‌روز دانشجو اظهار داشت: یکى از اولین حرکت‌هاى دانشجویى سازمان‌یافته در کشور واقعه ۱۶ آذر ۳۲ است. لذا ۱۶ آذر یادآور یک واقعه‌ى تاریخى است که هرساله در این روز به‌عنوان روز دانشجو آرمان‌ها و خواسته‌هایى که جریان‌هاى دانشجویى کشور در دهه‌هاى گذشته به دنبال آن بوده‌اند، موردتوجه قرار مى‌گیرد.

وی افزود: دانشگاه محل تربیت دانشجوى متخصص و متعهد و زمینه‌ساز تحقق پیشرفت کشور در عرصه‌هاى مختلف است. به همین دلیل هم توجه به جایگاه «دانشجو» به‌عنوان نیروى انسانى جوان کشور اهمیت دارد وهم توجه به رفع مشکلات و نیازمندى‌ها وهم تربیت و پرورش آنان باهدف ارتقاء و تعالى در عرصه‌هاى مختلف فردى و اجتماعى امرى ضرورى و بایسته است.

خطیب نماز جمعه در ادامه تأکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر، کشور نیازمند نیروهاى جوان متخصص براى فراهم نمودن هرچه بیشتر تولید علم و فناورى بومى در جهت تحقق پیشرفت درون‌زا و باهدف قطع وابستگى از بیگانگان است هدفى که در صورت تحقق، موجب برطرف شدن تمامى تهدیدهاى سلطه‌طلبان در عرصه‌هاى مختلف به‌ویژه عرصه اقتصادى که امروزه به اهرم فشارى علیه نظام اسلامى تبدیل‌شده است، مى‌گردد. دانشجویان کشور نقش مهمى در به ثمر رسیدن به این هدف متعالى دارند.

  هفته پايش سلامت ايرانيان در شهر حسن آباد فشافویه

نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه درباره قطع امید سیاستمداران از غرب و اروپا اظهار داشت: امروز بر همه روشن است که باید از غربی‌ها و اروپایى‌ها قطع امید کرد آن‌ها برای ما کاری نکرده و نخواهند کرد بیش از هفت ماه از خروج آمریکا از برجام مى‌گذرد که بازگشت تحریم‌هاى اولیه و ثانویه آمریکا علیه ایران از پیامدهاى مهم آن است به‌طوری‌که اعمال مجدد تحریم‌هاى مذکور آن‌هم به‌صورت یک‌جانبه بهره‌مندی ایران از مزایاى اقتصادى برجام را به صفر نزدیک کرده است.

حجت‌الاسلام استیری تصریح کرد: اروپایی‌ها در قضیه برجام بدهی زیادی به ایران دارند. ۷ ماه از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و قرار بود اروپایی‌ها به‌سرعت و ظرف چند هفته عواید ایران در ادامه تعهدات برجامی را تضمین کنند. علی‌رغم گذشت این مدت طولانی، اروپا از مرحله حرف فراتر نرفته و هنوز اقدامی عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

  انتقاد از عدم نظارت سازمان بهزیستی در مرکز فشافویه

وی افزود: علی‌رغم این مسئله، اروپایی‌ها دو پرونده ساختگی و جنجالی را همراه و همگام با آمریکا علیه جمهوری اسلامی گشوده‌اند. یکی طرح اتهامات بی‌پایه و اساس تروریستی و دیگری جنجال علیه برنامه موشکی ایران و ارجاع آن به شورای امنیت.

خطیب نماز جمعه شهر حسن‌آباد، ضمن یادآوری تصویب اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر، سال ۱۹۴۸ میلادی بیان داشت: آمریکایی ها به نام حقوق بشر، حقوق خودشان را حفظ می‌کنند با شعار طرفداری از حقوق بشر، بزرگ‌ترین پایمال‌کنندگان حقوق انسان‌ها هستند و دررسیدن به اهداف ظالمانه خود، از هیچ جنایتی دریغ نمی‌ورزند.

نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه، امریکا را عامل شکل‌گیری گروه‌های تروریستی در منطقه معرفی کرد و افزود: گروه‌هاى تروریستى القاعده، طالبان، داعش، جبهه النصره، تحریر الشام و بسیارى دیگر از گروه‌هاى تروریستى با کمک آمریکا شکل‌گرفته‌اند، حمایت آمریکا از گروه‌هایى مانند طالبان و القاعده در افغانستان و پاکستان باعث شده که این دو کشور در ۴ دهه اخیر در بی‌ثباتی و ناامنى عمیقى گرفتار شوند. حمایت آمریکا از گروه‌هاى تروریستى مانند داعش و جبهه النصره در سوریه نیز باعث قربانى شدن صدها هزار غیرنظامى شده است. رژیم‌هاى صهیونیستى و سعودى عربستان نیز به‌عنوان دو رژیم تروریست، تنها با حمایت‌هاى آمریکا توانسته‌اند درصحنه بین‌المللى به اقدامات تروریستى و ناامن کننده خود ادامه دهند.

  مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید ستاد نمازجمعه فشافویه برگزارشد

حجت‌الاسلام استیری رژیم اشغالگر قدس را مصداق تروریسم دولتى خواند وافزود: رژیم صهیونیستى با به کار بردن شیوه‌هاى مختلف نسبت به کشتار غیرنظامیان اقدام مى‌کند. به‌عنوان‌مثال، ترور دانشمندان هسته‌اى ایران بخشى از پروژه اسرائیل در راستاى متوقف کردن برنامه‌هاى هسته‌اى ایران بود.

وی عربستان را به‌عنوان دولتى حامى تروریسم معرفی کرد و افزود: طبق اعلام مقامات آمریکایى مکتب وهابیتِ عربستان بزرگ‌ترین منبع پرورش تروریست است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.