کد خبر : 2160
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آبان 1397 - 14:12

امام جمعه شهرحسن آباد فشافویه

استکبار و صهیونیست‌ها، حاکمان وابسته سعودى و تفکر شیعه انگلیسی از موانع اصلى وحدت

استکبار و صهیونیست‌ها، حاکمان وابسته سعودى و تفکر شیعه انگلیسی از موانع اصلى وحدت
امام‌جمعه شهر حسن‌آباد با طرح این سؤال که دشمنان وحدت چه کسانی هستند؟ تصریح کرد: دشمنان جهان اسلام ازجمله رژیم صهیونیستى، آمریکا و انگلیس در رأس دشمنان وحدت قرار دارند و بسیارى از دیگر حرکت‌هاى ضد وحدت در داخل و خارج از کشورهاى اسلامى را آن‌ها هستند که رهبرى و مدیریت مى‌کنند.

 

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام حاج شیخ عبدالعلی استیری نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه و امام‌جمعه شهر حسن‌آباد، در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در مصلی این شهر، ‌افزود: دشمنان جهان اسلام ازآن‌جهت بر طبل تفرقه و دشمنى با وحدت مى‌کوبند که شکل‌گیرى هر مرتبه و سطحى از وحدت، منافع و خواسته‌هاى آن‌ها را در جهان اسلام تهدید مى‌کند و اصولاً از طریق جلوگیرى از وحدت است که آن‌ها مى‌توانند منافع و خواسته‌هاى خود را در کشورهاى اسلامى و در منطقه دنبال کنند.

وی در ادامه افزود: در رتبه‌ى بعدى دست‌نشاندگان و حاکمان وابسته‌اى در منطقه قرار دارند که از اربابان خارجى خود خط مى‌گیرند و وحدت اسلامى به معنى ریشه‌کن شدن آن‌ها و از میان رفتن منافع اربابانى است که آن‌ها را در جهان اسلام حاکم قرار داده‌اند.

خطیب نماز جمعه شهر حسن‌آباد درباره حمایت آمریکا از حکومت‌هایى مانند حکومت آل سعود تصریح کرد: بگفته مقامات آمریکا از آن‌ها حمایت نکند این حکومت‌ها دو هفته نیز دوام نخواهد آورد. طبیعى است که در چنین شرایطى این حکومت‌هاى وابسته و ذلیل، تابع خواست آمریکا باشند و براى از میان بردن وحدت اسلامى، هم میان مسلمین جنگ راه بیندازند و هم طرح عادى‌سازى رابطه با دشمن مسلمین یعنى رژیم صهیونیستى را دنبال کنند. خاندان فاسد و وابسته سعودى از موانع اصلى وحدت هستند و با ثروت‌هایى که از منابع مسلمین غارت مى‌کنند هم سبیل اربابان خود را چرب مى‌کنند و هم براى دشمنى میان گروه‌هاى مختلف اسلامى هزینه‌هاى زیاد مى‌کنند، مدرسه و مکان‌هاى به‌ظاهر مذهبى مى‌سازند و تا اندیشه‌هاى ضد وحدت را تبلیغ و ترویج کنند.

  جشنواره قرآنی شهرستان ری با تجلیل از خادمان قرآن کریم پایان یافت

حجت‌الاسلام حاج شیخ عبدالعلی استیری در ادامه افزود: در مرتبه‌ى بعدى دشمنان وحدت کسانى قرار دارند که وابستگى‌هاى آن‌ها باعث شده است لقب انگلیسى بگیرند. این گروه‌ها البته در ظاهر نسبت به سایر دشمنان وحدت فعالیت منافقانه‌تر و مخفیانه‌ترى دارند. اینان در ظاهر از آمریکا و انگلیس و دشمنان اسلام تبرى مى‌جویند و رسماً در جهت منافع آن‌ها شعارنمی دهند و با دستور آن‌ها به کشورهاى دیگر حمله نمى‌کنند و مثل آل سعود یمنى‌ها و سورى‌ها را کشتار نمى‌کنند. این گروه‌ها در ظاهر فعالیت‌هاى صرفاً دینى دارند و چنین جلوه مى‌دهند که هیچ وابستگى سیاسى و جهت‌گیرى خاصى ازاین‌دست ندارند اما عمل آن‌ها نشان مى‌دهد که همیشه به‌سوى خواسته‌هاى دشمنان وحدت حرکت مى‌کنند و همواره سیاست انگلیس را تدارک مى‌کنند.

  صلاحیت دو کاندید انتخابات هیئات مذهبی فشافویه تایید شد

نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه را انگلستان را به‌عنوان یک مرکز تبلیغاتى تدارکات گروه‌ها مخالف وحدت اعلام کرد و بیان کرد: درحالی‌که هر صدایى از اسلام ناب و هر شبکه‌اى که از یاران اسلام حقیقى باشد از سوى کشورهاى غربى با شدیدترین تحریم‌ها و ممنوعیت‌ها و کارشکنی‌ها مواجه مى‌شود، شبکه‌هاى خبرى و رسانه‌اى این جریان‌هاى انگلیسى کاملاً موردحمایت غرب قرار دارند و مجوزهاى فعالیت‌هاى گسترده از این کشورهاى غربى به‌خصوص انگلیس دریافت مى‌کنند.

وی افزود: منظور از وحدت اسلامى و نیاز کنونى جامعه اسلامى به آن، این نیست که مذاهب مختلف اسلامى از عقاید خود دست‌بردارند و یا اندیشه‌هاى خود را رها کنند، بلکه منظور آن است که نگذاریم دشمن از اختلافات نظرى و فکرى و عقیدتى میان مسلمانان براى ضربه به اصل اسلام استفاده کند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.